Новини
КАРАНТИН - це не канікули!
Вже тиждень школярі знову на вимушеному карантині, уроки ж тривають навіть дистанційно. Однак своє звичне життя змінили не лише діти, але і їхні батьки.
Все через загрозу коронавірусу COVID-19 й необхідність самоізоляції.
Як же зараз відбувається освітнійй процес та що робити, аби уроки вдома були ефективними та не приносили стрес кожному члену родини?
Карантин у школах оголосили з 12 березня і,щонайменше, до 24 квітня. Однак, враховуючи те, що учні цього року, вже переривали навчання через епідемію грипу, всім освітнім закладам було рекомендовано налагодити можливість отримувати знання та спілкуватись з вчителями за допомогою дистанційних технологій.
На карантині опинились не лише діти, а й деякі батьки.
Які переваги та недоліки у такого дистанційного навчання та що можнаь порадити самим батькам, аби освітній процес вдома був не менш ефективним, ніж у школі.
Класні керівники школи-інтернату повідомляють, що навчання за новим форматом розпочалось вже з понеділка, У всіх класах навчання з кожного предмету зараз відбувається по-різному.
Щодня вчителі публікують вправи, які потрібно опрацювати. Є посилання на ці матеріали на онлайн-ресурсах. Окремі учні нічого не фотографують й не відсилають в спеціально стрворену для цього групу Viber. Просто опрацьовують. Ті, хто скидають опрацьований матеріал, записаний у зошит, на Viber вчительці, отримують схвалення та коментар від педагогів. Адже потім це все впливатиме на оцінки.
Попри те, що зараз дистанційні технології створюють великі можливості для подальшого впровадження в освіті, проте для батьків це стало справжнім викликом. Якщо раніше вони могли щось не перевірити, то тут все потрібно контролювати. Потрібно включатися самим. Тобто, контроль має бути зі сторони батьків великий.
Найважче організувати цей процес батькам, у яких двоє і більше дітей і хто ще дистанційно працює сам. Насправді, якщо ти працюєш і тобі потрібно постійно бути на зв’язку, і ще якось організувати роботу дитини й потім її проконтролювати — це такі менеджерські здібності мають бути, що батькам потім можна керувати компаніями.
Безумовно, в умовах, які склалися, велике навантаження лягає на батьківські плечі. Оскільки діти молодшої та середньої школи ще не в тому віці, коли здатні самоорганізовуватись й всю роботу потрібно контролювати батькам.
Тут є інша проблема — часто батьки не є досить авторитетними у плані освіти. Коли батьки кажуть дітям йти робити уроки, то це сприймається не так серйозно, ніж коли каже вчитель.
Потрібно домагатись, щоб діти робили завдання у першій половині дня, коли вони найбільш продуктивні, ще не втомлені, не настільки розігрались якимись розвагами.
Порада може бути така — дотримуватись певного графіка. Тобто, якщо робити уроки, то всі роблять. Навіть якщо одна дитина в садочку, а не в школі, то все одно якийсь альбомчик має бути. Щоб процес навчання був у всіх. Якщо хтось один робить уроки, а інший розважається — важко.
Потрібно приклад демонструвати. Якщо батьки змушують дітей читати, то потрібно й самим брати книжечку. Тому що якщо мама й тато в телефоні, а дітям кажуть читати, то діти не розуміють, чому так.
Тому терпіння всім батькам,
особливо тим, у кого більше одного чи двох дітей.
Але ,наразі батьки розгублені: школа вимушена були перейти на дистанційне навчання під час карантину. Багато завдань з усіх предметів. Діти не хочуть робити завдання: деякі асоціюють карантин з канікулами, а деякі налякані ситуацією, що сталася.
Сьогодні батьки мають усвідомлювати, що саме від них залежить психічний стан дитини та організація навчання вдома. Такий процес є трьохстороннім: дитина-школа-батьки й складається з кількох етапів: планування, мотивація і моніторинг.
· Планування передбачає необхідність складання розкладу (обов’язково разом з дитиною, при цьому дитині на кожному етапі бажано запропонувати кілька варіантів на вибір), прибрати зайві предмети й фактори, закласти у розкладі достатній час на відпочинок, забезпечити якісний інтернет (за відсутності високої якості продумати альтернативні варіанти).
· Мотивація дітей передбачає декілька кроків. По-перше, варто говорити з дитиною, пояснити ситуацію, що склалася, пообіцяти повну підтримку. По-друге, необхідно домовитися про те, що навчання в карантин це експеримент. Для всіх. Тому можна пробувати щось нове, наприклад, не обов’язково читати підручник, сидячи й склавши руки за столом. Більше свободи і творчості! По-третє, потрібно власним прикладом демонструвати свідомий стиль життя. Якщо батьки спокійні, організовані, роблять все можливе для свого організму, своєї сім‘ї і громади все, що можуть, – в такій сім‘ї дитина ніколи не буде осторонь.
· Моніторинг – це не контроль, адже контроль передбачає, що є той, хто контролює і той, кого контролюють. Моніторинг виступає елементом проєктного менеджменту, коли є мета, підцілі, завдання, дедлайни і детальний графік руху до мети. Моніторинг має бути побудований на довірі, взаємній радості від цього руху і похвалі.
Шановні батьки!
Будьте другом своїй дитині, допомагайте, дивіться разом навчальні відео тощо. Відійдіть від тотального контролю, постійних нагадувань, перфекціонізму і прагнення зробити з дитини найуспішнішу людину століття.
Головне пам’ятати, що саме сім‘я закладає модель поведінки дитини на все життя. Вірус мине, карантин завершиться. Школу теж дитина колись закінчить. Але спогади, емоції і відчуття залишаться з нашими дітьми!
В умовах дистанційного навчання учні будуть отримувати як завдання, так і оцінки. Їх враховуватимуть як і при звичайному форматі навчання у школі, не дивлячись на карантин і те, що у нас освітній процес триває з допомогою дистанційних технологій – оцінювання відбувається. Знання дітей повинні бути оцінені. Вчителі не лише проводять уроки і дають завдання, а ще й перевіряють їх.
Адже карантин – не канікули, а діти повинні бути вдома та навчатися.
До речі, дистанційно можна вивчати не лише шкільну програму. Педагоги школи пропонують разом навчитись святково оздоблювати кошик, переглянути майстер-класи з декоративно-прикладного мистецтва, навіть пропонують комплекси фізичних вправ. Все для того, аби діти (і їхні батьки теж) мали чим займатись під час карантину.
ПРАЦЮЄМО дистанційно
Віртуальна школа "Ранок"
virtualschool.bitrix24site.ua
ПОРАДИ ПСИХОЛОГА
Поради психолога
Звичайний ритм життя українців змінився, в країні запровадили серйозні карантинні заходи. Як і що українці можуть і повинні робити під карантину?
Карантин — річ, звичайно, несподівана. Але цей час дистанційного навчання можна використати не тільки для захисту здоров'я, а ще й для тренування навички планування справ.
Пропонуємо поради, що допоможуть вам плідно працювати протягом цього часу. А головне — встигнути відпочити!
· Перша порада: свій ранок починайте в звичний для вас час. Ніжитися в ліжку будемо, як зазвичай, у вихідні дні.
· Друга порада: покладіть перед собою чистий папір, це буде ваш лист-план. Запишіть у два рядки: першочергове (наприклад: зарядка — пів години, душ — 10 хвилин, сніданок — 10 хвилин, прочитати робочу пошту — 5 хвилин та інше) та другорядне (погуляти з собакою/кішкою — півгодини, увійти в соцмережі та поспілкуватись із друзями — 20 хвилин та інше). Починайте свій день З ВАЖЛИВОГО!
· Третя порада: на кожне робоче завдання виділяйте час для його виконання (20-30 хвилин) та для ОБОВ'ЯЗКОВОГО ВІДПОЧИНКУ (15-20 хвилин).
· Четверта порада: виконуючи завдання, уважно читайте умови та користуйтесь короткими записами головних слів/думок. Це вам допоможе зосередитися на важливому в завданні. Якщо щось стало незрозуміло, не зволікайте. Лист або дзвінок другу/викладачеві стане в нагоді. Приємне спілкування та корисна порада допоможуть вирішити будь-яке завдання.
· П'ята порада: відмітьте у вашому листі-плані виконані заплановані дії. Похваліть себе та приступайте до списку справ другої колонки, обов'язково відпочиваючи після виконаного завдання.
САЙТИ для дистанційного навчання
В зв'язку з карантином організовано дистанційне навчання: для учнів ознайомлення з матеріалами переходити за посиланнями:
1. voipoppdn.blogspot.com
2. bit.ly/39Nmf40
3. https://www.teachthought.com/technology/21-common-core-aligned-math-apps-for-high-school-students-from-edshelf/
4. youtube.com
5. miyklas.com.ua
6. moz@moz.gov.ua http://www.moz.gov.ua
7. https://dostupnaosvita.com.ua/video-lessons
8. https://youtu.be/DMx3GeoypUs
9. https://educationpakhomova.blogspot.com/2020/03/10.html
У закладі освіти карантин
Кабінет міністрів ввів карантин в Україні, у зв’язку зі спалахом коронавірусної інфекції в світі.
Карантин триватиме щонайменше з 12 березня до 3 квітня.
Він передбачає:
§ закриття навчальних закладів
§ заборона масових зібрань понад 200 осіб
§ закриття авіасполучення з деякими країнами.
В Сутисківській спеціалізованій загальноосвітній школі-інтернаті 12 березня класними керівниками та вихователями були проведені бесіди профілактичного характеру з учнями та батьками 1-11 класів стосовно поведінки під час перебування за місцем проживання в період оголошеного карантину та інструктажі з безпеки життєдіяльності під час весняних канікулів.
Після відпуску школярів додому проведена санітарна обробка приміщення школи, їдальні та гуртожитків.
УРОК - тренінг "Самооцінка і здоров'я"
Соціальний-педагог Сутисківської спеціалізованої загальноосвітньої школи-інтернату Кабанець Л. О. 5 березня провела урок-тренінг з учнями 7 класу на тему «Самооцінка і здоров’я. Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки».
Учні мали можливість ознайомитися з видами самооцінки, з'ясувати як вона формується та впливає на поведінку і здоров᾽я людини, навчитися формувати адекватну самооцінку та позитивне сприйняття себе, розвивати комунікативні вміння та навички постановки і досягнення мети.
На тренінговому занятті були виконані такі вправи:
1) Вправа «Знайомство та мій настрій сьогодні»;
2) Повідомлення «Що відбуватиметься на тренінгу»;
3) Вправа « Поляна очікування»;
4) Визначили правила тренінгу;
5) Виконали вправу на визначення самооцінки «Я-Є»;
6) Переглянули пізнавальний мультфільм та обговорили запитання до нього;
7) Основне обговорення теми;
8) Провели психологічний тест на визначення самооцінки тощо.